Supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklės

Kas yra supaprastinti viešieji pirkimai

Supaprastinti viešieji pirkimai – tai mažos vertės arba nesudėtingi pirkimai, atliekami supaprastintomis procedūromis, siekiant užtikrinti operatyvų prekių, paslaugų ar darbų įsigijimą, laikantis viešųjų pirkimų principų. Šių pirkimų tvarką nustato perkančiosios organizacijos vidaus taisyklės, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

kas yra susprastinti vieseji pirkimai

Žemiau yra laisva teisės akto interpretacija. ( nenaudokite kaip teisininko patarimą). Dokumento originalas čia → https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.327204?jfwid=x4249jh1a

BENDROSIOS NUOSTATOS

Supaprastinti punkto aprašymai:

  1. Taisyklės ir įstatymai
    Organizacija turi vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir kitais teisės aktais organizuojant pirkimus.
  2. Kada taikomi supaprastinti pirkimai
    Supaprastinti pirkimai vykdomi tik tais atvejais, kurie nurodyti Viešųjų pirkimų įstatymo 84 straipsnyje.
  3. Kaip veikia taisyklės
    Taisyklės nurodo, kaip planuoti ir organizuoti supaprastintus pirkimus, kas juos vykdo, kokie yra pirkimo būdai ir kaip sprendžiami ginčai.
  4. Kokiais įstatymais vadovautis
    Organizacija vykdydama pirkimus vadovaujasi viešųjų pirkimų įstatymu, civiliniu kodeksu ir kitais teisės aktais.
  5. Pagrindiniai principai
    Pirkimai turi būti sąžiningi, skaidrūs, lygiaverčiai ir nešališki, užtikrinant racionalų sprendimų priėmimą.
  6. Kas gali dalyvauti
    Pirkimuose gali dalyvauti tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys ar jų grupės. Jei reikia, grupė gali įgyti teisinę formą.
  7. Kada prasideda ir baigiasi pirkimai
    Pirkimo pradžią ir pabaigą apibrėžia Viešųjų pirkimų įstatymas.
  8. Socialiniai ir aplinkosaugos reikalavimai
    Organizacija atsižvelgia į visuomenės poreikius ir aplinkosaugą, laikantis nacionalinės žaliųjų pirkimų programos.
  9. Pirkimų apibrėžimai
    • Pirkimo organizatorius: asmuo, atsakingas už pirkimų organizavimą.
    • Pirkimo iniciatorius: padalinys arba asmuo, kuris pasiūlė pirkti.
    • Atviras konkursas: bet kas gali pateikti pasiūlymą.
    • Ribotas konkursas: visi gali teikti paraiškas, bet tik pakviestieji – pasiūlymus.
    • Skelbiamos derybos: visi tiekėjai gali teikti paraiškas, o organizacija derasi dėl sąlygų.
    • Apklausa: kviečiami tiekėjai siūlyti geriausią kainą ar sąlygas.
    • Konkurencinis dialogas: dialogas su kandidatais siekiant rasti geriausią sprendimą.
    • Projekto konkursas: konkursas, kurio dalyviai siūlo projektus ar planus.
    • Kvalifikacijos patikrinimas: tikrinama, ar tiekėjai atitinka reikalavimus.
    • Numatoma vertė: pirkimo sutarčių vertė be PVM.
    • Alternatyvus pasiūlymas: siūlomi nestandartiniai sprendimai.
    • Aprašomasis dokumentas: techninė specifikacija pirkimui su detaliais aprašymais.
  10. Papildomi terminai
    Kitos sąvokos aiškinamos pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.

SUPAPRASTINTŲ PIRKIMŲ PLANAVIMAS IR ORGANIZAVIMAS

  1. Pirkimų planavimas
    Kiekvienų metų pabaigoje (spalio-gruodžio mėnesiais) darbuotojai planuoja, ką reikės pirkti kitais metais, ir pateikia informaciją atsakingam skyriui.
  2. Biudžeto sudarymas
    Atsakingas skyrius apskaičiuoja, kiek pinigų reikės pirkimams, ir suderina tai su organizacijos vadovu.
  3. Metinis planas
    Iki sausio 31 dienos atsakingas skyrius sudaro metinį pirkimų planą, kuriame nurodoma, kas bus perkama, kiek kainuos ir kokie bus pirkimo būdai.
  4. Paraiška pirkimui
    Darbuotojas, kuriam reikia kažko įsigyti, paruošia prašymą, nurodydamas, ką reikia pirkti, kokios savybės būtinos, kiek tai kainuos ir kokie yra pristatymo terminai.
  5. Kas vykdo pirkimus
    Pirkimus organizuoja vadovo paskirti žmonės arba komisija, priklausomai nuo pirkimo dydžio ir sudėtingumo.
  6. Kada veikia komisija
    Komisija sprendžia pirkimus, kai prekių ar paslaugų kaina viršija 10 tūkstančių litų arba darbų kaina viršija 30 tūkstančių litų.
  7. Vadovo sprendimai
    Vadovas gali leisti pirkimus atlikti kitam atsakingam žmogui ar komisijai, net jei jie neatitinka nustatytų ribų.
  8. Keli pirkimai vienu metu
    Jei vienu metu vyksta keli pirkimai, gali būti sudarytos kelios komisijos arba paskirti keli atsakingi žmonės. Komisijoje dalyvauja įvairių sričių specialistai.
  9. Komisijos darbo taisyklės
    Komisija dirba pagal patvirtintas taisykles, visi nariai turi pasirašyti, kad dirbs sąžiningai ir konfidencialiai.
  10. Centrinė pirkimų sistema
    Pirkimus galima vykdyti per centrinę sistemą, kur jau sudarytos sutartys tam tikroms prekėms ar paslaugoms.
  11. Kita organizacija
    Organizacija gali pavesti kitai įstaigai atlikti pirkimą, jei taip nusprendžia vadovas.
  12. Pirkimo nutraukimas
    Jei pasikeičia aplinkybės (pvz., pirkinys tampa nereikalingas arba trūksta pinigų), pirkimas gali būti sustabdytas vadovo sprendimu. Mažesnius pirkimus gali nutraukti komisija ar atsakingas asmuo.

SUPAPRASTINTŲ PIRKIMŲ PASKELBIMAS

  1. Kur skelbiama informacija apie pirkimus
    Organizacija praneša apie pirkimus, sutartis ir kitus sprendimus specialiame priede „Informaciniai pranešimai“ ir viešųjų pirkimų sistemoje CVP IS. Informacija apie mažus pirkimus skelbiama tik CVP IS.
  2. Kaip pateikiami pranešimai
    Visi skelbimai siunčiami Viešųjų pirkimų tarnybai pagal jų nustatytas taisykles. Jie gali būti paskelbti ir organizacijos interneto svetainėje ar kitose vietose, bet tik po oficialaus paskelbimo. Organizacija atsako už skelbimų turinio tikslumą.
  3. Kada skelbiama apie pirkimus
    Organizacija praneša apie visus pirkimus, išskyrus atvejus, kai pirkimas atliekamas apklausos būdu.
  4. Pranešimai apie dideles sutartis
    Jei sudaryta didelė sutartis, privaloma per 48 dienas pranešti Viešųjų pirkimų tarnybai, nurodant, ar galima paskelbti šią informaciją.
  5. Sprendimas pirkti neskelbiant
    Jei nuspręsta pirkti neskelbiant apie tai iš anksto, organizacija turi paskelbti pranešimą bent 5 darbo dienas prieš sutarties sudarymą. Pranešimas turi būti paskelbtas laiku, kai žinoma, kas bus tiekėjas.

PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS, PAAIŠKINIMAI, TEIKIMAS

  1. Kas rengia pirkimo dokumentus
    Pirkimo dokumentus rengia paskirta komisija arba atsakingas darbuotojas. Jie gali prašyti pagalbos iš kitų organizacijos darbuotojų.
  2. Kada nereikia dokumentų
    Jei pirkimas vyksta žodžiu, pirkimo dokumentai gali būti nerengiami.
  3. Kalba dokumentuose
    Dokumentai turi būti parašyti lietuvių kalba, bet gali būti ir kitomis kalbomis.
  4. Tikslūs dokumentai
    Pirkimo dokumentai turi būti aiškūs ir tikslūs, kad tiekėjai žinotų, ką siūlyti, o organizacija gautų tai, ko reikia.
  5. Jokių išskirtinių sąlygų
    Reikalavimai dokumentuose neturi riboti tiekėjų ar leisti dalyvauti tik konkretiems tiekėjams.
  6. Kas turi būti dokumentuose
    Dokumentuose turi būti:
  1. Skelbimai yra dalis dokumentų
    Informacija apie pirkimą skelbime laikoma dokumentų dalimi ir papildomai nepaaiškinama.
  2. Maži pirkimai
    Mažuose pirkimuose dokumentuose gali būti ne visa informacija, jei to nereikia.
  3. Kaip pateikiami dokumentai
    Dokumentai tiekėjams siunčiami arba pateikiami internetu. Jie negali būti teikiami prieš oficialų pirkimo paskelbimą.
  4. Dokumentų gavimo laikas
    Dokumentai tiekėjams turi būti prieinami nuo skelbimo dienos iki pasiūlymų pateikimo pabaigos.
  5. Už dokumentus galima imti mokestį
    Organizacija gali prašyti sumokėti už dokumentų kopijavimą ar vertimą į kitą kalbą.
  6. Paaiškinimai tiekėjams
    Jei tiekėjams neaišku, jie gali prašyti paaiškinimų. Organizacija atsako į klausimus ir atsakymus siunčia visiems tiekėjams.
  7. Pakeitimai dokumentuose
    Jei dokumentai keičiami, organizacija turi pranešti apie tai laiku, kad tiekėjai spėtų pasiruošti.
  8. Susitikimai su tiekėjais
    Jei vyksta susitikimas su tiekėjais, sudaromas protokolas, kuris tampa dokumento dalimi.
  9. Termino pratęsimas
    Jei dėl pakeitimų tiekėjai nespėja pateikti pasiūlymų, terminas pratęsiamas.
  10. Pranešimai apie termino pratęsimą
    Apie termino pratęsimą pranešama visiems tiekėjams. Jei dokumentai buvo internete, informacija apie pratęsimą skelbiama ten pat.

REIKALAVIMAI PASIŪLYMŲ IR PARAIŠKŲ RENGIMUI

  1. Kaip turi būti pateikti pasiūlymai ir paraiškos
  1. Pasiūlymų skaičius
    Tiekėjai gali pateikti tik vieną pasiūlymą kiekvienai pirkimo daliai, nebent dokumentuose leidžiama alternatyvių pasiūlymų galimybė. Jei pirkimas suskirstytas dalimis, gali būti nurodyta, kad pasiūlymą galima teikti tik tam tikroms dalims.

TECHNINĖ SPECIFIKACIJA

  1. Techninės specifikacijos taisyklės
    Techninės specifikacijos turi būti paruoštos pagal įstatymus ir užtikrinti, kad visi dalyviai turėtų lygias galimybes.
  2. Aiškūs aprašymai
    Kiekviena prekė, paslauga ar darbas turi būti aprašyti aiškiai ir sąžiningai, kad visi tiekėjai galėtų dalyvauti.
  3. Kaip aprašyti pirkimo objektą
    Pirkimo objektas gali būti apibūdintas standartais, techninėmis savybėmis, funkcijomis arba norimu rezultatu. Viskas turi būti aišku, kad tiekėjai žinotų, ką siūlyti.
  4. Reikalavimų reikšmės
    Techninėje specifikacijoje turi būti nurodomi dydžiai, pavyzdžiui, „ne daugiau kaip…“ arba „nuo… iki…“. Tik ypatingais atvejais galima nurodyti tikslų dydį.
  5. Papildomi pirkiniai
    Jei kartu su paslaugomis ar darbais perkamos prekės, techninėje specifikacijoje turi būti nurodyti reikalavimai ir joms.
  6. Alternatyvūs pasiūlymai
    Jei leidžiami alternatyvūs pasiūlymai, jie turi atitikti minimalius reikalavimus. Jie negali būti vertinami tik pagal mažiausią kainą.
  7. Jokių prekės ženklų ar gamintojų
    Negalima nurodyti konkretaus prekės ženklo, gamintojo ar šalies, nebent kitaip neįmanoma apibūdinti prekės. Tokiu atveju būtina rašyti „arba lygiavertis“.
  8. Aplinkos apsaugos reikalavimai
    Specifikacijose galima nustatyti aplinkosaugos reikalavimus, pavyzdžiui, kad medžiagos būtų perdirbtos arba energija iš atsinaujinančių šaltinių. Reikalavimus galima pagrįsti standartais ar ekologiniais ženklais.
  9. Oficialūs dokumentai
    Gali būti reikalaujama dokumentų, patvirtinančių, kad prekės ar paslaugos atitinka teisės aktų reikalavimus.
  10. Papildoma informacija iš tiekėjų
    Tiekėjų gali būti prašoma pateikti aprašymus, pavyzdžius, nuotraukas arba leisti apžiūrėti pirkimo objektą.

TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJOS PATIKRINIMAS

  1. Kaip tikrinama, ar tiekėjas tinkamas
    Organizacija tikrina, ar tiekėjas gali įvykdyti pirkimo sutartį, pagal nustatytus įstatymus ir rekomendacijas. Dokumentuose pateikiami reikalavimai, kuriuos tiekėjas turi atitikti.
  2. Kada tiekėjų tikrinti nereikia
    Tiekėjų kvalifikacijos nereikia tikrinti šiais atvejais:

PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMAS IR VERTINIMAS

  1. Kaip tvarkomi pasiūlymai
    Pasiūlymai turi būti pateikti pagal nustatytas taisykles. Pavėluoti arba pažeisti vokai nepriimami ir grąžinami tiekėjams.
  2. Kas atidaro vokus
    Pasiūlymus atidaro ir vertina komisija.
  3. Vokų atidarymo tvarka
    Vokai atidaromi nurodytoje vietoje ir laiku. Dalyvauti gali tiekėjai arba jų atstovai, išskyrus elektroninius pasiūlymus, kurių procedūros atliekamos per viešųjų pirkimų sistemą.
  4. Dvigubi vokai
    Jei pasiūlymai pateikiami dviejuose vokuose, pirmiausia atidaromi techniniai duomenys, o tik vėliau – kainos. Jei techniniai reikalavimai neatitinka, kaina nevertinama.
  5. Kas pasirašo pasiūlymus
    Vokų atidarymo metu dokumentus pasirašo komisijos nariai, išskyrus elektroninius pasiūlymus.
  6. Protokolas
    Vokų atidarymo rezultatai užrašomi protokole.
  7. Kokia informacija skelbiama
    Tiekėjai sužino pasiūlymus teikusios įmonės pavadinimą, kainą ir technines charakteristikas.
  8. Atskiri pirkimai
    Jei pirkimas suskirstytas į dalis, visa informacija pateikiama atskirai kiekvienai daliai.
  9. Trūkumų taisymas
    Tiekėjai gali pataisyti smulkius trūkumus, tokius kaip neteisingas dokumentų susiuvimas, vokų atidarymo metu.
  10. Informacija kitiems
    Apie pasiūlymus pranešama ir tiems, kurie nedalyvavo vokų atidaryme.
  11. Konfidencialumas
    Pasiūlymai nagrinėjami be tiekėjų dalyvavimo ir saugant konfidencialumą.
  12. Pasiūlymų tikrinimas
    Komisija tikrina:
  1. Paaiškinimai
    Jei kyla klausimų, tiekėjai gali paaiškinti savo pasiūlymus, tačiau jų pakeisti negali.
  2. Kada pasiūlymas atmetamas
    Pasiūlymas atmetamas, jei:
  1. Kaip vertinami pasiūlymai
    Pasiūlymai vertinami pagal:
  1. Projektų konkursai
    Projektai gali būti vertinami ne tik pagal kainą, bet ir pagal kitus kriterijus.
  2. Eilės sudarymas
    Pasiūlymai sudaromi pagal naudą arba kainą. Jei keli pasiūlymai vienodi, pirmas yra tas, kuris pateiktas anksčiausiai.
  3. Pranešimas dalyviams
    Dalyviai nedelsiant informuojami apie pasiūlymų eilę elektroniniu paštu ar faksu.
  4. Vieno dalyvio pasiūlymai
    Jei tik vienas tiekėjas pateikė pasiūlymą ir jis atitinka reikalavimus, tas pasiūlymas laimi.

PIRKIMO SUTARTIS

  1. Sutarties paruošimas
    Komisija arba atsakingas darbuotojas parengia pirkimo sutartį, jei ji nebuvo jau įtraukta į dokumentus, suderina su teisininkais ir organizuoja jos pasirašymą.
  2. Kvietimas sudaryti sutartį
    Sutartis siūloma pasirašyti tiekėjui, kurio pasiūlymas laimėjo. Tiekėjas kviečiamas raštu, nurodant terminą, iki kada reikia atvykti pasirašyti sutarties.
  3. Kada sutartis gali būti sudaryta
    Sutartis sudaroma ne anksčiau kaip po 10 dienų nuo pranešimo apie pasiūlymų eilę, išskyrus:
  1. Informacinio pranešimo laukimas
    Jei buvo paskelbtas pranešimas, sutartis gali būti sudaroma ne anksčiau kaip po 5 darbo dienų nuo paskelbimo.
  2. Ką daryti, jei tiekėjas atsisako
    Jei laimėjęs tiekėjas atsisako pasirašyti sutartį, ji siūloma kitam dalyviui pagal eilę. Atsisakymu laikomi šie atvejai:
  1. Sąlygų keitimas draudžiamas
    Pasirašant sutartį negalima keisti laimėto pasiūlymo kainos ar kitų sąlygų.
  2. Kas turi būti sutartyje
    Sutartyje turi būti aiškiai nustatyta:
  1. Socialiniai ir aplinkos reikalavimai
    Sutartyje galima nustatyti sąlygas, susijusias su socialiniais ir aplinkosaugos klausimais, jei jos neprieštarauja įstatymams.
  2. Žodinės sutartys
    Jei sutarties vertė mažesnė nei 10 tūkst. Lt, ji gali būti sudaroma žodžiu.
  3. Sąlygų keitimas sutarties metu
    Sutarties sąlygos gali būti keičiamos tik gavus Viešųjų pirkimų tarnybos leidimą ir jei šių aplinkybių nebuvo galima numatyti pasirašymo metu. Pakeitimai negali pažeisti įstatymų.

PRELIMINARIOJI SUTARTIS

  1. Preliminariosios ir pagrindinės sutartys
    Organizacija gali pasirašyti preliminarią sutartį, kurios pagrindu vėliau sudaromos pagrindinės sutartys. Abi sutartys turi būti sudarytos pagal įstatymus.
  2. Sutarties trukmė ir forma
    Preliminari sutartis raštu sudaroma ne ilgesniam kaip 4 metų laikotarpiui. Jei pagrindinė sutartis mažesnė nei 10 tūkst. Lt, ji gali būti sudaroma ir žodžiu.
  3. Sąlygos preliminarioje sutartyje
    Preliminarioje sutartyje nustatomos pagrindinės sąlygos, tokios kaip kaina, kiekiai ar apimtys. Esminės sąlygos negali būti keičiamos sudarant pagrindinę sutartį.
  4. Vienas ar keli tiekėjai
    Preliminarią sutartį galima sudaryti su vienu arba keliais tiekėjais. Jei tiekėjų yra keli, jų turi būti ne mažiau kaip trys.
  5. Jei sudaryta su vienu tiekėju
    Jei preliminari sutartis sudaryta su vienu tiekėju ir visos sąlygos nustatytos, pagrindinė sutartis sudaroma tiesiogiai pagal šias sąlygas.
  6. Papildomi pasiūlymai iš vieno tiekėjo
    Jei ne visos sąlygos nustatytos, tiekėjas gali būti paprašytas papildyti pasiūlymą, tačiau jo esmė negali keistis.
  7. Jei tiekėjų yra keli ir varžymasis neatnaujinamas
    Pagrindinė sutartis gali būti sudaryta pagal eiliškumą, pirmiausia siūlant geriausiam tiekėjui. Jei jis atsisako, kreipiamasi į kitą.
  8. Jei tiekėjų varžymasis atnaujinamas
    Varžymasis gali būti atnaujinamas pagal preliminarioje sutartyje nustatytas arba patikslintas sąlygas.
  9. Kaip vyksta atnaujintas varžymasis
    Organizacija prašo visų preliminarios sutarties tiekėjų pateikti naujus pasiūlymus. Geriausias pasiūlymas laimi ir su juo sudaroma pagrindinė sutartis.
  10. Pagrindinės sutarties sudarymas
    Kai tiekėjas informuojamas, kad jo pasiūlymas laimėjo, pagrindinė sutartis gali būti sudaroma iš karto, jei ji rašytinė. Jei sutartis žodinė, tai vyksta supaprastintai.

SUPAPRASTINTŲ PIRKIMŲ BŪDAI IR JŲ PASIRINKIMO SĄLYGOS

  1. Pirkimų būdai
    Pirkimai gali būti atliekami:
  1. Elektroniniai pirkimai
    Organizacija gali naudoti elektroninius aukcionus arba dinaminę pirkimo sistemą. Elektroniniai aukcionai gali būti naudojami atviruose, ribotuose konkursuose ar apklausose. Jie taip pat gali būti naudojami atnaujinant varžymąsi tarp preliminariosios sutarties šalių.
  2. Paskelbti konkursai
    Pirkimai pagal atvirą, ribotą konkursą ar skelbiamas derybas vykdomi, kai apie juos tinkamai pranešama.
  3. Konkurencinis dialogas
    Šis metodas naudojamas, kai pirkimo objektas yra sudėtingas ir reikia atrinkti sprendimus iš tiekėjų siūlymų.
  4. Projektų konkursai
    Projektų konkursai vykdomi siekiant išrinkti geriausią planą ar projektą, pavyzdžiui, architektūros ar inžinerijos srityse. Laimėtojui gali būti pasiūlyta paslaugų sutartis arba prizas.
  5. Apklausos būdas
    Apklausa vykdoma, kai pirkimo nereikia viešai skelbti. Tai gali būti taikoma šiais atvejais:

Papildomi reikalavimai priklauso nuo situacijos, pavyzdžiui, jei perkamos muziejų eksponatai, licencijos ar mokymo paslaugos specifinėms grupėms, tokios kaip teisėjai ar prokurorai.

SUPAPRASTINTAS ATVIRAS KONKURSAS

SUPAPRASTINTAS RIBOTAS KONKURSAS

  1. Riboto konkurso etapai
    Ribotas konkursas vyksta dviem etapais:
  1. Jokių derybų
    Kaip ir atvirame konkurse, ribotame konkurse derybos draudžiamos.
  2. Paraiškų terminas
    Kandidatai turi bent 7 darbo dienas pateikti paraiškoms. Mažos vertės pirkimuose pakanka 3 darbo dienų.
  3. Pasiūlymų terminas
    Kandidatai turi bent 7 darbo dienas pateikti pasiūlymus nuo kvietimų išsiuntimo dienos. Mažos vertės pirkimuose – bent 3 darbo dienos.
  4. Kandidatų skaičius
    Skelbime nurodoma, kiek mažiausiai kandidatų bus kviečiama, ir kokie atrankos kriterijai taikomi. Kandidatų turi būti ne mažiau kaip 5.
  5. Atrankos kriterijai
    Kriterijai turi būti aiškūs, sąžiningi ir užtikrinantys konkurenciją. Jie turi atitikti Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimus.
  6. Kvalifikacijos reikalavimai
    Atrenkami tik tie kandidatai, kurie atitinka minimalius kvalifikacijos reikalavimus.
  7. Pakviestų kandidatų skaičius
    Jei reikalavimus atitinka mažiau kandidatų nei nustatytas minimalus skaičius, kviečiami visi atitinkantys.
  8. Nekviečiami netinkami kandidatai
    Kandidatai, kurie neatitinka kvalifikacijos reikalavimų arba nepateikė paraiškų, negali dalyvauti.
  9. Elektroninis aukcionas
    Jei ribotame konkurse bus naudojamas elektroninis aukcionas, tai turi būti nurodyta skelbime.

SUPAPRASTINTOS SKELBIAMOS DERYBOS

  1. Skelbimas apie derybas
    Derybos pradedamos viešai paskelbiant apie pirkimą pagal taisykles.
  2. Derybų vykdymo būdai
    Derybos gali vykti:
  1. Kai ribojamas dalyvių skaičius
    Jei dalyvių skaičius ribojamas:
  1. Kai skaičius neribojamas
    Jei dalyvių skaičius neribojamas:
  1. Derybų etapai
    Derybos vyksta šiais etapais:
  1. Derybų taisyklės
    Derybose privaloma:

APKLAUSA

  1. Apklausa
    Apklausa vykdoma kreipiantis į vieną ar kelis tiekėjus, prašant pateikti pasiūlymus pagal reikalavimus. Jei apklausa vykdoma po ankstesnio pirkimo, kuriame visi pasiūlymai buvo atmesti, kreipiamasi tik į tuos tiekėjus, kurie atitinka minimalius reikalavimus.
  2. Derybos apklausos metu
    Apklausos metu gali vykti derybos dėl pasiūlymų sąlygų, jei tai nurodyta pirkimo dokumentuose.
  3. Kai reikia kreiptis į bent 3 tiekėjus
    Reikia kreiptis į bent 3 tiekėjus šiais atvejais:
  1. Kai apklausa vykdoma po nesėkmingo pirkimo
    Jei ankstesni pasiūlymai buvo atmesti dėl neatitikimų arba per aukštų kainų, į apklausą kviečiami visi tiekėjai, atitinkantys minimalius reikalavimus, ir pirkimo sąlygos negali būti keičiamos.
  2. Kreipimasis į vieną tiekėją
    Kitais atvejais, kai apklausa leidžiama pagal taisykles, galima kreiptis į vieną tiekėją.
  3. Elektroninis aukcionas
    Jei apklausos metu bus vykdomas elektroninis aukcionas, apie tai tiekėjai informuojami pirkimo dokumentuose.

SUPAPRASTINTAS KONKURENCINIS DIALOGAS

129. Kaip veikia konkurencinis dialogas?
Komisija organizuoja procesą šiais žingsniais:

  1. Skelbia apie pirkimą ir nurodo reikalavimus.
  2. Pasirenka kandidatus, kurie dalyvaus dialoge, ir praneša apie rezultatus tiems, kurie nebus kviečiami.
  3. Kalbasi su pasirinktais kandidatais, kol randa geriausius sprendimus.
  4. Baigia dialogą ir prašo galutinių pasiūlymų tik iš tų, kurių idėjos tiko.
  5. Pasirenka geriausią pasiūlymą pagal iš anksto nustatytus kriterijus.

130. Dalyvių skaičiaus ribojimas
Į dialogą kviečiama ne mažiau kaip 3 kandidatai. Jei tiek nėra, kviečiami visi, kurie atitinka reikalavimus.

131. Etapai dialogo metu
Dialogo metu gali būti mažinamas svarstomų idėjų skaičius, kol lieka tik geriausi.

132. Taisyklės konkurenciniam dialogui

133. Prizai ir apdovanojimai
Perkančioji organizacija gali numatyti prizus ar pinigines premijas konkurse dalyvavusiems.

SUPAPRASTINTAS PROJEKTO KONKURSAS

134. Projekto konkursų tipai
Perkančioji organizacija projektus gali vertinti atviro ar riboto konkurso būdu.

135–136. Projektų pateikimo terminai

137. Dalyvių skaičius
Atvirame konkurse dalyvių skaičius neribojamas.

138. Ribotas konkursas
Kviečiama ne mažiau kaip 3 dalyviai, bet jei tinkamų kandidatų mažiau, kviečiami visi tinkami.

139. Riboto konkurso etapai

  1. Paskelbiama apie konkursą ir atrenkami dalyviai.
  2. Komisija tikrina ir vertina pateiktus projektus.

140–141. Dalyvių atranka
Nustatomas kandidatų skaičius ir jų vertinimo taisyklės. Atrinkti dalyviai turi atitikti reikalavimus.

142. Vokų atplėšimas

143. Dalyvių kvalifikacijos tikrinimas
Po vokų atplėšimo tikrinama, ar dalyviai atitinka reikalavimus. Neatitinkantys reikalavimų – atmetami.

144. Projekto vertinimas
Vertinami tik anonimiškai pateikti projektai, dalyviams nedalyvaujant.

145. Atmetimo priežastys
Projektai atmetami, jei:

146. Vertinimo kriterijai ir ekspertai
Projektai vertinami pagal nustatytus kriterijus. Ekspertai gali pateikti nuomonę, tačiau sprendimas priklauso Komisijai.

147. Projektų eilės sudarymas
Projektai surikiuojami pagal vertinimą. Dalyviai informuojami apie rezultatus ir, jei jų projektai atmesti, pateikiamos priežastys.

148. Pirmos vietos neskyrimas
Jei projektai neatitinka tikslų, pirmos vietos galima neskirti.

149. Projektų grąžinimas
Nelaimėję projektai grąžinami dalyviams iki nurodytos datos.

150. Pirkimo sutarties sudarymas
Su geriausio projekto autoriumi gali būti sudaryta sutartis, dėl kurios sąlygų galima derėtis.

151. Prizai ir apdovanojimai
Laimėtojai ar dalyviai gali būti apdovanoti prizais ar kita forma atsilyginta už dalyvavimą.

ELEKTRONINIS AUKCIONAS

152. Elektroninio aukciono vykdymas
Aukcionas vykdomas tik elektroninėmis priemonėmis, naudojant CVP IS arba kitas teisės aktų reikalavimus atitinkančias sistemas.

153. Pasiūlymų vertinimas
Vertinama:

154. Informacija apie aukcioną
Perkančioji organizacija skelbime nurodo:

155. Prieš aukcioną

156. Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimas
Dalyviams pateikiami jų pasiūlymo vertinimo rezultatai ir formulė, kuri nustatys eiliškumą pagal kriterijus.

157. Dalyvių informavimas

158. Aukciono užbaigimas
Aukcionas uždaromas:

159. Laimėtojo nustatymas
Laimėtojas parenkamas remiantis aukciono rezultatais.

160. Sąžiningos konkurencijos užtikrinimas
Elektroninis aukcionas negali būti naudojamas konkurencijai riboti ar keisti pirkimo objekto reikalavimų.

DINAMINĖ PIRKIMŲ SISTEMA

161. Taikymo būdas
Pirkimai vykdomi tik elektroninėmis priemonėmis, laikantis atviros procedūros.

162. Dalyvių įtraukimas
Visi tiekėjai, atitinkantys kvalifikacinius reikalavimus, gali dalyvauti, pateikę orientacinį pasiūlymą, kuris gali būti tobulinamas sistemos galiojimo metu.

163. Viešinimas ir dokumentacija

164. Orientaciniai pasiūlymai

165. Konkretaus pirkimo skelbimas

166. Pasiūlymų kvietimai

167. Laimėtojo nustatymas

168. Sistemos galiojimas

169. Konkurencijos užtikrinimas

170. Mokesčiai

MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ YPATUMAI

171. Pirkimo būdų pasirinkimas
Mažos vertės pirkimai vykdomi visais supaprastintų pirkimų būdais, laikantis šiose Taisyklėse nustatytų sąlygų.

172. Informacijos skelbimas

173. Dokumentų paaiškinimai

174. Informacija pasiūlymų rengimui
Pirkimo dokumentuose pateikiama:

175. Bendravimo forma

176. Pasiūlymų pateikimo reikalavimai

177. Pasiūlymų atplėšimas ir informavimas

178. Supaprastintų Taisyklių išimtys
Mažos vertės pirkimų metu neprivaloma laikytis Taisyklių:
33, 39, 44, 51, 52, 59–65, 69, 81, 90–95, 122.3 punktų.

SUPAPRASTINTŲ PIRKIMŲ DOKUMENTAVIMAS IR ATASKAITŲ PATEIKIMAS

179. Pirkimų registracija

180. Dokumentų protokolavimas

181. Dokumentų perdavimas

182. Dokumentų saugojimas

183. Pirkimų procedūrų ataskaita

184. Metinė pirkimų ataskaita

INFORMACIJOS APIE SUPAPRASTINTUS PIRKIMUS TEIKIMAS

185. Tiekėjų informavimas

186. Informacijos prieinamumas

187. Konfidencialumo užtikrinimas

GINČŲ NAGRINĖJIMAS

188. Tiekėjų teisė teikti pretenzijas

189. Pretenzijų nagrinėjimo ribos

190. Procedūrų sustabdymas

191. Procedūrų terminų pratęsimas

192. Procedūrų tęstinumas po sprendimo

193. Sprendimo priėmimo terminas

194. Sprendimo komunikacija

195. Pretenzijos dėl dokumentų prieš vokų atplėšimą

196. Pretenzijų nagrinėjimo struktūra

197. Informacijos teikimas Europos Bendrijų Komisijai